Inkoop en aanbesteding
Gemeente Hoogeveen zoekt altijd naar de beste producten en diensten en houdt hierbij rekening met maatschappelijke en politieke wensen. De gemeente vindt het belangrijk dat lokale en regionale ondernemers de kans krijgen om mee te doen met aanbestedingen van de gemeente. De afdelingen binnen de gemeente zijn zelf verantwoordelijk voor de inkoop. U kunt hen bereiken door te mailen naar inkoop@dewoldenhoogeveen.nl.
Opdrachten
De gemeente zet op meerdere manieren opdrachten op de markt.
- De gemeente gebruikt het aanbestedingsplatform Mercell Source-to-Contract. Dit geldt voor onderhandse en Europese aanbestedingen.
- De gemeente publiceert alle Europese aanbestedingen automatisch op www.TenderNed.nl
Aanbestedingskalender
U vindt alle voorgenomen opdrachten en aanbestedingen in onze aanbestedingskalender.
Hulp bij aanbesteden
Alle Europese aanbestedingen worden altijd op TenderNed gepubliceerd. Wilt u TenderNed gebruiken? U moet dan eerst uw bedrijf registreren. Op de pagina TenderNed voor ondernemingen vindt u uitleg over hoe u een account aanmaakt en tips over inschrijven en aanmelden. Op TenderNed staan ook handige instructievideo's over hoe u een aanbesteding kunt vinden en hoe u zich inschrijft.
Beleidsregels en inkoopvoorwaarden
De gemeente koopt producten, diensten en werken in en gebruikt hiervoor de algemene inkoopvoorwaarden (pdf - 198,2 KB). Bij de inkoop van producten of diensten op het gebied van ICT gebruikt de gemeente de GIBIT voorwaarden met het Addendum op de GIBIT. Ook de beleidsregels Inkoop en aanbesteding die de gemeente hanteert zijn in te zien.
Maatschappelijk verantwoord inkopen
De gemeente wil met Maatschappelijk Verantwoord Inkopen (MIV) bijdragen aan een duurzame samenleving. Hoe doet de gemeente dit?
- Door bij het inkopen oog te hebben voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt
- Door circulair in te kopen en zo bij te dragen aan een betere planeet
- Door MKB-vriendelijk inkopen, waardoor lokale en regionale ondernemers diensten en producten kunnen leveren en er een win-win situatie ontstaat
Het Actieplan MVI (pdf - 3,3 MB) beschrijft hoe er met de inkoop binnen beide gemeenten stappen kunnen worden gezet op het gebied van duurzaamheid.
Klacht indienen
Bent u het niet eens met wat er in de aanbestedingsdocumenten staat? Of hebt u een klacht over de manier waarop de aanbesteding wordt uitgevoerd? Dan kunt u een klacht indienen. Het indienen van een klacht zet de aanbestedingsprocedure niet stil.
Contact met de gemeente
Maak online een afspraak voordat u langskomt op het gemeentehuis. Of bel met de gemeente.
Bezoekadres
Raadhuisplein 24
7901 BW Hoogeveen
Postadres
Postbus 20.000
7900 PA Hoogeveen
info@hoogeveen.nl
Verstuur een veilig bericht