Verhuizing doorgeven

Wij moeten uw nieuwe adres weten als u binnen onze gemeente verhuist of als u hier komt wonen vanuit een andere gemeente. U kunt uw adreswijziging online doorgeven (met DigiD), vanaf 4 weken voor de verhuizing tot 5 dagen erna. Lukt het u niet met DigiD? Dan kunt u uw verhuizing ook aan de balie doorgeven. U maakt hiervoor een afspraak. Als u naar een andere gemeente verhuist, dan geeft u dit aan die gemeente door.

Wat u moet weten

  • Geef uw verhuizing op tijd door zodat we de juiste datum in onze gegevens kunnen verwerken. Meldt u uw verhuizing te laat, dan kan dit gevolgen hebben voor bijvoorbeeld uw huurtoeslag en aanslag gemeentelijke belastingen
  • Komt u uit een andere gemeente, dan hoeft u zich daar niet uit te schrijven. Dit gaat automatisch
  • U geeft zelf uw eigen verhuizing door. De verhuizing van kinderen onder de 16 jaar mag u als ouder doorgeven. Verhuist u met uw hele gezin, dan kunt u de verhuizing van alle gezinsleden in 1 keer doorgeven. Dat kan niet als er een gezinslid achterblijft op het oude adres. In dat geval geeft iedereen boven de 16 jaar zijn eigen verhuizing door
  • U kunt de verhuizing voor uw partner doorgeven als u getrouwd bent of een geregistreerd partnerschap hebt. Zo niet, dan geeft u elk uw eigen verhuizing door
  • Wij geven uw verhuizing door aan andere overheden en organisaties zoals de Belastingdienst, zorgverzekeraar, Sociale Verzekeringsbank en UWV. U geeft uw verhuizing zelf door aan bijvoorbeeld uw huisarts, tandarts, energieleverancier en bank

Contact met de gemeente

Maak online een afspraak voordat u langskomt op het gemeentehuis. Of bel met de gemeente.

Telefoon

14 0528

Vandaag bereikbaar van 09:00 tot 17:00 uur

Bezoekadres

Raadhuisplein 24
7901 BW Hoogeveen

Postadres

Postbus 20.000
7900 PA Hoogeveen
info@hoogeveen.nl
Verstuur een veilig bericht