Vreemdelingenpaspoort
Woont u in Nederland en hebt u geen Nederlandse nationaliteit en geen vluchtelingenstatus? Dan hebt u een vreemdelingenpaspoort nodig. U vraagt het vreemdelingenpaspoort op afspraak aan bij de balie. U krijgt hierover een mail of sms. Ook voor het ophalen maakt u een afspraak.
Als u een vreemdelingenpaspoort aanvraagt voor uw kind (tot en met 17 jaar), neem dan uw kind mee bij het aanvragen en ophalen. Samen met u vullen wij schriftelijk het toestemmingsformulier voor reisdocumenten in. Beide ouders of voogden moeten toestemming geven.
Meenemen
- Alle paspoorten en ID-kaarten die u in huis hebt
- 1 pasfoto in kleur, niet ouder dan 6 maanden. Op rijksoverheid.nl staan de eisen waaraan de pasfoto moet voldoen
- Uw verblijfsvergunning
- Pinpas of contant geld. U betaalt tijdens uw afspraak
Wat u moet weten
- U moet ingeschreven staan bij de gemeente waar u het vreemdelingenpaspoort wil aanvragen
- De aanvrager van het vreemdelingenpaspoort moet persoonlijk aanwezig zijn bij het aanvragen
- U kunt uw vreemdelingenpaspoort na 2 tot 4 maanden ophalen bij de gemeente. Wij plannen hier gelijk een nieuwe afspraak voor in
- Als uw vreemdelingenpaspoort kwijt of gestolen is, vul dan online het formulier Vermissing reisdocument in (met DigiD). U kunt daarna een nieuw paspoort aanvragen
- Hebt u een dubbele nationaliteit? Neem dan ook uw buitenlandse reisdocumenten mee
- Zorg ervoor dat u uw vreemdelingenpaspoort binnen 3 maanden ophaalt. Anders komt het te vervallen
- Het vreemdelingenpaspoort is maximaal 5 jaar geldig. Dit hangt af van uw verblijfsvergunning
Kosten
De kosten zijn € 63,40.
U bent hier
Contact met de gemeente
Maak online een afspraak voordat u langskomt op het gemeentehuis. Of bel met de gemeente.
Bezoekadres
Raadhuisplein 24
7901 BW Hoogeveen
Postadres
Postbus 20.000
7900 PA Hoogeveen
info@hoogeveen.nl
Verstuur een veilig bericht